روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان - شماره 4254

 تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه محرومیت زدایی، عمران و توسعه روستاها در گلستان

 مهندس حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان باتفاق معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان و مدیر بنیاد مسکن شهرستان های بندرترکمن و گمیشان با شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته و بیان برنامه های آتی در حوزه محرومیت زدایی، عمران و توسعه روستاها، تامین مسکن برای اقشار مختلف مردم و ... پرداخت.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، یکی از برنامه های مهم و ماندگار بنیاد در روستاها را اجرای دقیق طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی دانست و ابراز داشت: بنیاد مسکن استان در کنار تامین مسکن هم استانی های عزیزمان، در خصوص حفظ بافت و معماری روستاها و اشتغال و کارآفرینی آنان ورود کرده تا موجب ماندگاری روستاییان، تامین درامد پایدار، توسعه و رونق گردشگری، کنترل قیمت زمین و مسکن در روستاها و ...گردیده است.

تحویل 78 قطعه زمین با کاربری مسکونی
 به انحمن خیرین مسکن ساز استان گلستان
 مدیر حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) و مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان از واگذاری 78 قطعه زمین به مساحت حدود 40 هزار متر مربع با کاربری مسکونی به انجمن خیرین مسکن ساز استان خبر داد و ابراز داشت: در این اراضی که توسط خیرین ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان به انجمن واگذار شده، استعداد احداث 404 واحد مسکونی وجود دارد که تا کنون برای 34 قطعه و احداث 62 واحد مسکونی پروانه ساختمانی اخذ شده است.
مهندس جعفری در پایان با دعوت از خیرین استان برای مشارکت در این امر خداپسندانه ابراز داشت: خیرین می توانند با اهداء زمین، تامین مصالح ساختمانی، کمک نقدی و پرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه مسکن محرومین در این امر خیر مشارکت نمایند.

‍ ۲۰۰۰ مددجوی گلستانی تحت پوشش
 سازمان بهزیستی صاحب خانه می شوند
 مدیران کل بنیاد مسکن و بهزیستی استان برای ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان گلستان تفاهم نامه امضا کردند.در این مراسم که در آن مدیران شهرستانهای بنیاد مسکن و بهزیستی استان نیز بصورت وبینار حضور داشتند، توزیع سهمیه هر شهرستان ابلاغ شد .
مهندس حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان در این مراسم با بیان اینکه فلسفه وجودی بنیاد مسکن تامین مسکن مقاوم و مناسب برای اقشار مختلف بویژه محرومین و اقشار کم درآمد است ابراز داشت؛ بنیاد مسکن استان همه  ساله با هم افزایی با سایر دستگاه ها نسبت به تامین مسکن اقشار مختلف و جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد اقدام میکند که در سالجاری نیز برای خانه دار کردن مددجویان این دو نهاد انقلابی ۴۰۰۰ واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض تامین اعتبار شده است.
مهندس حسینی افزود؛ هر یک از این واحدها از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برخوردار خواهند بود.مدیرکل بنیاد مسکن استان ابراز داشت؛ ضمانت این تسهیلات بصورت سفته زنجیره ای خواهد بود و طراحی نقشه های اجرایی آن نیز بصورت رایگان و توسط بنیاد مسکن استان انجام خواهد شد

افتتاح طرح هادی روستای بالاجاده شهرستان کردکوی
 طرح هادی روستای بالاجاده شهرستان کردکوی با حضور مهندس حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان و دکتر مولایی فر، فرماندار شهرستان کردکوی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مهندس ولی الهی، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان در این مراسم گفت: فاز دوم طرح هادی روستای بالاجاده از طریق مشارکت دهیاری روستا با بنیاد به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳ میلیارد تومان اجرایی گردیده است

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه